Vježbe za mišiće dna zdjelice s kegelovim kuglicama

Kegelove vježbe pomažu u jačanju mišića dna zdjelice. Mišići dna zdjelice skup su mišića koje koristimo da bismo regulirali mokrenje. Jačanje ovih mišića pomaže spriječiti curenje mokraće ili slučajno ispuštanje plinova ili kakice, a jedan od najboljih načina za izvođenje vježbi je s Kegelovim kuglicama.

Kegelove vježbe

Kegelove vježbe, poznate i kao vježbe za dno zdjelice, pomažu u jačanju mišića dna zdjelice. Mišići dna zdjelice podupiru organe poput mjehura, crijeva i vagine. Ti mišići drže naše organe na mjestu i pomažu u tjelesnim funkcijama poput mokrenja, kakanja i seksa. Kegelove vježbe uključuju zatezanje, a zatim opuštanje mišića dna zdjelice kako bi ojačali.

Kegelove vježbe mogu pomoći kod problema kao što su:

Kegelove vježbe također mogu poboljšati vaše seksualno zdravlje i poboljšati vaš orgazam.

Što zapravo čine Kegelove vježbe?

Kegelove vježbe pomažu održati vaše mišiće dna zdjelice “fit”. Kao što dizanjem utega možete ojačati one vidljive i sexy mišiće u svom tijelu, tako i Kegelovim vježbama možete ojačati mišiće dna zdjelice. Ove vježbe mogu vam omogućiti bolju kontrolu nad mjehurom i crijevima te spriječiti slabljenje mišića zdjelice.

Slabi mišići dna zdjelice mogu uzrokovati nekontrolirano mokrenje i kakanje ili slučajno ispuštanje plinova, a mogu oslabiti s godinama ili zbog trudnoće, poroda ili operacije.

Zašto treba vježbati mišiće dna zdjelice?

Sve što opterećuje mišiće dna zdjelice može uzrokovati njihovo slabljenje i smanjiti potporu vašim zdjeličnim organima. Određena zdravstvena stanja ili životni događaji mogu oslabiti te mišiće, a to mogu biti:

  • Trudnoća
  • Porod, uključujući carski rez
  • Pretilost (indeks tjelesne mase ili BMI veći od 30) ili prekomjerna tjelesna težina (ITM veći od 25)
  • Operacija u području zdjelice
  • Mišići dna zdjelice, kao i mišići u rektumu i anusu, prirodno slabe s godinama
  • Pretjerano naprezanje tijekom kakanja (konstipacija) ili kronični kašalj
  • Vježbe (osobito skakanje, trčanje i dizanje teških utega).

Međutim, Kegelove vježbe nisu za svakoga. Pretjerano ili nepotrebno vježbanje može uzrokovati preveliku napetost mišića dna zdjelice. Dakle, ako osjećate da su vaši mišići dna zdjelice dovoljno „fit“ i uredno vrše svoju funkciju, ne trebate vježbati mišiće dna zdjelice.

Trudnoća i Kegelove vježbe

Trudnicama porod može biti lakši ako rade Kegelove vježbe tijekom trudnoće, zato što će vam omogućiti veću kontrolu nad mišićima zdjelice tijekom poroda. Također, Kegelove vježbe u trudnoći mogu pomoći kod:

  • Kontrole mjehura
  • Jačanju mišića koji podržavaju težinu fetusa
  • Urinarna inkontinencija ili curenje mokraće
  • Tiskanje tijekom vaginalnog poroda
  • Perinealno cijeljenje nakon poroda

Kako pronaći mišiće dna zdjelice?

Kako biste pronašli i osjetili svoje mišiće dna zdjelice, pokušajte zaustaviti protok mokraće dok sjedite na WC školjki. Činite to samo dok ne naučite kakav je osjećaj (inače ovo zaustavljanje i pokretanje može dovesti do infekcije).

Također možete umetnuti prst u vaginu i stisnuti mišiće u vagini oko njega. Trebali biste osjetiti pritisak oko prsta. Mišići za koje osjećate da se stežu u vama isti su oni koje jačate tijekom Kegelovih vježbi.

Vježba s Kegelovim kuglicama

Najbolji način za izvođenje Kegelovih vježbi je korištenje Kegelovih kuglica. To su uglavnom okrugle loptice koje pomažu u jačanju mišića dna zdjelice.

Preporuča se početi jačati mišiće zdjelice bez upotrebe Kegelovih kuglica jer morate biti sigurni da stežete prave mišiće, stoga je dobro prije vježbanja s Kegelovim kuglicama pronaći mišiće dna zdjelice, odnosno shvatiti koje mišiće zdjelice trebate vježbati.

Kako vježbati mišiće dna zdjelice s Kegelovim kuglicama?

  1. Nanesite lubrikant na bazi vode na Kegelove kuglice i umetnite u vaginu, za početak u ležećem položaju. Zatim stegnite mišiće dna zdjelice.
  2. Zadržite stisak pet sekundi, a zatim opustite mišiće i odmorite pet sekundi.
  3. Ponavljajte stezanje i opuštanje pet puta za redom kako biste dovršili jednu seriju vježbi. Možete raditi do tri serije dnevno.

Bilo da izvodite Kegelove vježbe za dno zdjelice s kuglicama ili bez njih, morat ćete ih predano raditi svaki dan kako biste primijetili jačanje mišića zdjelice.

Preporučamo i da razgovarate sa svojim liječnikom kako biste bili sigurni da radite pravu količinu vježbi za zdjelicu koristeći odgovarajuću težinu kuglica. Također, ako stežete mišiće zdjelice predugo ili bez pauze između serija, moguće je da ćete preopteretiti svoje vaginalne mišiće. Oni tada postaju napeti, preopterećenje mišića zdjelice može dovesti do boli, nelagode i problema s mjehurom.

Korištenje Kegelovih loptica za seksualni užitak

Kegelove kuglice mogu se koristiti i za seksualno zadovoljstvo. Da, dobro ste pročitali. Kegelove kuglice možete umetnuti u vaginu tijekom solo igre kako biste poboljšali seksualni užitak i osjećaje dok istražujete svoje tijelo. Kegelove kuglice možete koristiti i s partnerom tijekom predigre… Mogućnosti su brojne!

Postoje li rizici kod korištenja Kegelovih kuglica?

Prilikom izvođenja Kegelovih vježbi trebali paziti da se ne preopterete mišići dna zdjelice jer preopterećenje može uzrokovati napetost, što može uzrokovati nelagodu, probleme s mjehurom i bolan seks. Najbolji način da izbjegnete pretjeranu upotrebu Kegelovih kuglica je da budete sigurni da ih radite ispravno i da koristite pravu težinu i veličinu kuglice za svoje tijelo.

Važno je i da su vaše kuglice izrađene od sigurnog materijala. Kuglice izrađene od stakla, metala ili silikona najsigurnije su za korištenje. Kegelove kuglice izrađene od jeftinijih materijala mogu predstavljati veći rizik za vaše zdravlje.

Podijeli s prijateljima

Povezane objave